Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Albumy i książki artystyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(1)
Autor
Mojsak Łukasz
(2)
Adamczyk Olga
(1)
Anessi Thomas (1963- )
(1)
Bielicka Justyna
(1)
Bigos Iwona
(1)
Branas Przemysław (1987- )
(1)
Burska Bogna (1974- )
(1)
Czaban Anna (1982- )
(1)
Czarnecki Jarosław (1967- )
(1)
Gajowy Aleksandra
(1)
Gauger Soren A. (1975- )
(1)
Gawkowski Jakub
(1)
Gregorczuk Agnieszka
(1)
Hoffmann-Dietrich Joanna
(1)
Kaźmierczak Małgorzata (1979- )
(1)
Kempa Philipp
(1)
Klaman Grzegorz (1959- )
(1)
Kozioł Wiktoria
(1)
Krakowska-Narożniak Joanna (1964- )
(1)
Kraszewski Marek (1954- )
(1)
Linkowska Magdalena
(1)
Lubiak Jarosław (1971-)
(1)
Monkiewicz Dorota (1961- )
(1)
Morzuch Maria
(1)
Mościcki Paweł (1981- )
(1)
Mrzygłodzka Anna (1986- )
(1)
Nazmi-Fahim Dalia
(1)
Nowak Szymon (tłumacz)
(1)
Partum Berenika (1974-)
(1)
Rottenberg Anda (1944- )
(1)
Ruksza Stanisław (1979- )
(1)
Ryłko Patrycja
(1)
Sienkiewicz Karol (1980- )
(1)
Sobczak Aleksandra
(1)
Stasiowski Piotr
(1)
Stasiowski Piotr (1980- )
(1)
Szymański Wojciech (1985- )
(1)
Warzycka-Tutak Gabriela (1988- )
(1)
Witkowska Ania (1978- )
(1)
Zagrobelny Andrzej
(1)
Zielińska Jennifer (1964- )
(1)
Ziomek-Frackowiak Magdalena
(1)
Świercz Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Sztuka polska
(4)
Gdańska Galeria Miejska
(2)
Wystawy sztuki
(2)
Akademia Sztuk Pięknych (Gdańsk)
(1)
Artyści polscy
(1)
Bio art
(1)
Branas, Przemysław (1987- )
(1)
Burska, Bogna (1974- )
(1)
Ciecierski, Tomasz (1945- )
(1)
Czarnecki, Jarosław (1967- )
(1)
Gdańska Galeria Güntera Grassa
(1)
Historia
(1)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(1)
Instytut Sztuki Wyspa (Gdańsk)
(1)
Jabłońska, Elżbieta (1970- )
(1)
Józefowicz, Katarzyna (1959- )
(1)
Katalog wystawy
(1)
Krasiński, Edward (1925-2004)
(1)
Kunstraum Kreuzberg / Bethanien
(1)
Malinowska, Joanna (malarka)
(1)
Moskwa, Magdalena (1967- )
(1)
Partum, Ewa (1945- )
(1)
Robakowski, Józef (1939- )
(1)
Sieńkowski, Maciej (1962-2014)
(1)
Sosnowska, Monika (1972- )
(1)
Szkolnictwo wyższe artystyczne
(1)
Sztuka kontekstualna
(1)
Sztuka niemiecka
(1)
Wasilewski, Andrzej (1980- )
(1)
Wideo-art
(1)
Wodiczko, Krzysztof (1943- )
(1)
Znajomi znad morza (grupa artystyczna)
(1)
Życie artystyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Gdańsk (woj. pomorskie)
(3)
Polska
(2)
Berlin (Niemcy)
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Katalog wystawy
(3)
Album
(2)
Esej
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(3)
Historia
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W publikacji pt. „Symbiotyczność tworzenia” - projekcie będącym pierwszym doktoratem z bioartu - oprócz obszernej dokumentacji fotograficznej, starannie przygotowanej przez Michała Szlagę, znajdziemy cały tekst-opis pracy doktorskiej Jarosława Czarneckiego (Elvin Flamingo), recenzję Joanny Hoffmann-Dietrich, teksty kuratorskie autorstwa Iwony Bigos i Grzegorza Klamana oraz autorefleksję samego autora projektu. Wydawnictwo zawiera tłumaczenia wszystkich tekstów na język angielski. Całość została bardzo ciekawie zaprojektowana przez Annę Witkowską.
Projekt "Symbiotyczność tworzenia" powstał na fundamencie filozofii Bruno Latoura odnoszącej się między innymi do upadku dychotomii Natura-Kultura. Czarnecki w swojej pracy przedefiniował istniejący Manifest Sztuki Symbiotycznej, który w obecnej formie wnosi rewolucyjny i radykalny powiew w świat Antropocenu. Fascynująca instalacja czy eksperyment szalonego artysty? Na to pytanie widzowie i czytelnicy tej pracy muszą odpowiedzieć sobie sami. Jedno jest pewne - autor projektu skutecznie podważa naszą pewność siebie co do dominującej roli ludzkich organizmów w świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Cza.8 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sygnatura jest charakterystycznym śladem, wręcz jedyną w swoim rodzaju linią papilarną zarezerwowaną dla konkretnego twórcy. Ten swoisty podpis, czy też znak staje się kluczem dla odbiorcy do odtworzenia autoportretu artysty w takim stopniu, w jakim sam artysta chce być rozpoznawalny i w konsekwencji, w jakim rozpoznawalna staje się jego twórczość. Na wystawie „Sygnatury” zaprezentowane więc zostały różnorodne sposoby obrazowania proponowane przez przedstawicieli kilku pokoleń – od klasyków awangardy po współczesne artystki i współczesnych artystów, których dzieła nie były tworzone w próżni. A zatem w artystycznych propozycjach można przyjrzeć się również pretekstom i okolicznościom ich powstawania. Najbardziej charakterystycznymi ikonicznymi sygnaturami artystek i artystów przedstawionymi na wystawie są konstelacje dotknięć – dłoni, ust, palców, a także autoportrety i postacie. Pozwoliliśmy sobie na zderzenie znaków prekursora eksperymentalnego filmu Józefa Robakowskiego z prekursorskim śladem sztuki feministycznej Ewy Partum (odciśnięte usta). Głos w sprawie szeroko rozumianej obecności i roli człowieka zabrały też artystki: Monika Sosnowska, Katarzyna Józefowicz i Magdalena Moskwa. W propozycjach autorek znajdują się subtelne rysy zarysowanego istnienia, ściśniętą, bo pozbawioną oddechu masowość ludzkich twarzy czy też uniformizację i podmiotowość kobiety. Zaskakuje też kolekcja autoportretów: somatyczna więź Elżbiety Jabłońskiej z synem Antonim (pochodząca z cyklu zatytułowanego Supermatka) i fotografia w sytuacji odwróconej – tym razem widzimy artystkę na kolanach dorosłego syna. Edward Krasiński, performując z linią (sygnaturą życia), walczy z awangardą i jednocześnie jej sprzyja, nadając jednak tej twórczości – według swojego uznania – akcenty dadaistyczne. Ten zwrot w stronę gestów dada sprzyja Joannie Malinowskiej poruszającej się w przestrzeni amerykańskich artystów i recyklingu idei à rebours poza męską perspektywą pomnikowego kanonu mistrzów. Natomiast wsparcia kontekstualnego wprost szukał gdański artysta Maciej Sieńkowski w alfabecie Władysława Strzemińskiego, podobnie jak wielu innych polskich artystów, wzmacniając tu artystyczną identyfikację swym wizerunkiem. O własnym alfabecie, autorskim podpisie wciąż nowatorskiego klasyka malarstwa polskiego, Tomasza Ciecierskiego przekonujemy się od dekad. Balansowanie pomiędzy sugestią multiplikowanej figury a abstrakcyjnym znakiem jest wydobywaniem cielesności wyobraźni w ujawnionych nam wizerunkach. Zaczęliśmy od pionierów sztuki, a więc konieczna jest obecność Krzysztofa Wodiczki, pioniera multimedialnych projekcji. Jednak historyczny już w biografii artysty – Autoportret podwójny jest unikatową autonarracją. Wystawa ukazuje również tożsamości artystek i artystów, dla których sztuka jest odbiciem życiowych doświadczeń, a także formą autorefleksji. „Sygnatury” to także spojrzenia kuratorów, które odzwierciedlają ich estetyczne upodobania, wieloletnie wcześniejsze współprace i wybory.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne S.85 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fragment wstępu: „Twórczość Andrzeja Wasilewskiego przenika dojmująca melancholia, tym większa, że środki, jakimi się posługuje – wysoce rozwinięta elektromechanika, funkcje algorytmów oraz surowa forma obiektów w odniesieniu do kruchej materii refleksji egzystencjonalnej, jaką podejmuje, wzmagają poczucie wyobcowania i przygnębienia. Nowoczesne medium nie jest tutaj tylko i wyłącznie kanałem transmitującym określone treści, jeśli w ogóle można mówić o sytuacji nieznaczącego medium (wspominając choćby kanoniczną tezę McLuhana medium is a message”. Wasilewski wykorzystuje beznamiętność i pozorną neutralność narzędzi, jakich używa w swoich pracach, by podkreślić kontrasty i ujawnić zmagania człowieka z narastającą fają unikającej kultury masowej czy z fizyczną rzeczywistością w dobie nagminnej nadprodukcji obrazów i rzeczy. Artysta bynajmniej nie stawia tezy o zgubnym wpływie technologii na ludzkie życie, byłoby to zbyt proste (…)”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 289 [Wypożyczalnia], Artyści Was.2 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Cztery projekty wystawiennicze zaprezentowane w polskich instytucjach sztuki w latach 2017–2019 nie miały w zamierzeniu artysty charakteru zwartego, konsekwentnego cyklu, ale wynikły z jego osobistych różnorakich poszukiwań i inspiracji. To co je łączy to specjalna perspektywa spojrzenia ze wschodu, rozumianego nie tyle jako miejsce geograficzne w Polsce, czy w Europie, co symbolicznej, pozytywnie rozumianej prowincji na dużo szersze, historyczne procesy zachodzące na świecie. Dwa wschody lub więcej noszą̨ na sobie znamiona sowizdrzalskich opowieści, w których świat przedstawiony na opak ma przynieść́ nam głębsze jego zrozumienie i pozwolić odkryć piękno jego różnorodności i niedoskonałości. „Nie traktuję mojej tożsamości jako jednej struktury, tak radzę sobie z rzeczywistością. Nie wierzę w to, że człowiek może mieć jedną, stabilną, od początku do końca narratywną tożsamość; nie czerpać od innych i nie anektować innych pól. Dlatego czasami pokazuję, że nie jestem sam, że ci ludzie, którzy gdzieś tam są, nawet jeśli są już trupami, również stanowią część mojej wspólnoty i mojej tożsamości”. Fragment wywiadu Karola Sienkiewicza z Przemkiem Branasem z katalogu. Autorzy tekstów: Aleksandra Gajowy, Marek Kraszewski, Magdalena Linkowska, Dorota Monkiewicz, Karol Sienkiewicz, Piotr Stasiowski, Wojciech Szymański.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne D.53 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tłem zebranych esejów i wywiadów jest nie tylko gentryfikowana stocznia, lecz także przemiany dokonujące się w gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych ze wskazaniem na aktywność Pracowni PI prof. Witosława Czerwonki oraz prof. Wojtka Zamiary. Klamrę stanowi zeszłoroczna prezentacja Gdańska w ramach Koalicji Miast ESK Wrocław 2016 kuratorowana przez kolektyw kuratorski All Inclusive, organizowana przez Instytut Kultury Miejskiej, który jest partnerem wydawnictwa. W wydarzeniu wzięło wówczas udział 94 artystów z Trójmiasta i Wrocławia. Scena jest kłączem, którego anarchiczny rozrost rozsadza społeczne granice. Jest systemem podziemnych (czytaj: undergroundowych) bulw i korzeni. Jest siatką połączeń, bez żadnego wyraźnego centrum, z wieloma równoległymi ośrodkami czy też punktami grawitacyjnymi. Mogą to być pracownie, knajpy, galerie czy charyzmatyczne jednostki, które krystalizują wokół siebie mniejsze środowiska, sfory czy ekipy, składające się na scenę. Są one ze sobą połączone, zwracają się ku sobie, działają wobec siebie, reagują na to, co robią inni. Nie są jednak zinstytucjonalizowane. Nie tworzą wyraźnych struktur czy hierarchii. Na scenie nie wiadomo kto jest na górze, a kto nie. Z tekstu Kuby Szredera Kilka uwag o scenie artystycznej na marginesie Znajomych znad morza. Wydawcą książki jest Gdańska Galeria Miejska, która w 2015 zorganizowała dwie wystawy oraz plener Znajomym znad morza. Współwydawcami są Akademia Sztuki w Szczecinie oraz Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, gdzie aktualnie pracownikami są członkowie pierwotnego kolektywu. ! Uwagi: Oprawa lekko zarysowana. Brzegi stron nieco zakurzone.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Wydawnictwo Akademii Sztuki 59 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa Krew i cukier Bogny Burskiej to największy dotychczasowy pokaz prac artystki. Pokaz zestawia najnowsze prace artystki z wczesnymi, częściowo niepokazywanymi dotąd publicznie pracami, a także najbardziej charakterystycznymi dziełami z różnych okresów twórczości. Artystka posługuje się wieloma formami wypowiedzi, tworzy instalacje, realizacje przestrzenne, fotografie, malarstwo, wideo. Jej twórczość bywa czasem określana jako połączenie sztuki krytycznej z problematyką estetyczną. Dominującym wątkiem we wczesnych pracach Burskiej jest cielesność i jej percepcja. Od 2004 r. Burska analizuje język filmowego przekazu, jego relacje do obrazu i wpływ na wyobraźnię widza. Burska zadebiutowała czerwonymi jak krew obrazami malowanymi dłońmi. Wykonywała też obrazy na szkle i odlewy z żywicy (np. dłonie) barwione na czerwono, czasami przepuszczała przez nie czerwoną wodę. Czerwień w jej pracach oznaczać może krew, ale jej symbolika jest wieloznaczna, kojarzy się z życiem, siłami witalnymi, a także ze śmiercią, przemocą, bólem i kobiecą fizjologią. Burska zestawia z sobą to, co piękne, z tym, co powszechnie uważane za brzydkie, odrażające, odrzucane. Jej pierwsze, malarskie realizacje to kompozycje przypominające zakrzepłe smugi krwi. Burska aranżowała również wnętrza poprzez drobne, niepokojące interwencje i komponowała mozaikowe układy kolorowych, często krwawych i estetycznych, fotografii. Tworzyła filmy found footage, które ukazują mechanizmy powstawania i obrazowania współczesnych narracji kulturowych. Bogna Burska nową wystawą powraca do malarstwa. W abstrakcyjnych, poetyckich obrazach, artystka pozostaje w kręgu organicznej problematyki, pokazując prace, w których dominantą estetyczną jest czerwień krwi i róż ciała. Artystka w TRAFO sięga też po inne media: tkaninę, grafikę według wymyślonej przez siebie techniki cukrografii, a całość prac z różnych okresów i wielu mediów składa się w wielopoziomową opowieść wizualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Bur.5 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej